سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین روز کاری وزیران دولت یازدهم

وزیران دولت یازدهم پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی از امروز نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر در کابینه آقای دکتر حسن روحانی آغاز کردند .
 


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛وزیر جدید نفت دولت یازدهم از ساعت 7 صبح با حضور دروزارت نفت نخستین روز کاری خود را آغاز کرد.

بیژن نامدار زنگنه در نخستین اقدام خود در یک پیام خبری که در شبکه اطلاع رسانی (شانا) هم منتشر شد بر ضرورت همدلی و هماهنگی همه دلسوزان وفعالان نفت برای پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این وزارتخانه تاکید کرده است.

وزیر جدید نفت همچنین در حکمی با قدردانی از زحمات آقای نیکزاد رهبر مدیر کل سابق دفتر وزارتی وزارت نفت ، آقای کریم زمانی را به عنوان مدیر کل جدید دفتر وزارتی وزارت نفت منصوب کرد.

وی همچنین در حکم دیگر آقای محسن پاکنژاد را به عنوان سرپرست جدید اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.

آقای زنگنه همچنین امروز آقای منصور معظمی را به  سرپرستی معاونت بین الملل وزارت نفت منصوب کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ساعت7 صبح امروز با حضور در ساختمان شماره یک وزارت دفاع فعالیت کاری خود را به عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

سردار سرتیپ حسین دهقان با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حمایت خود را از بخش دفاعی کشور در قالب رای به وزیر دفاع اعلام کردند، گفت: این رای اعتماد پیام های روشن و تاثیرگذار داخلی و خارجی را در پی داشت.

وی با اشاره به تلاش های ارزنده سردار وحیدی در مدت تصدی مسئولیت وزارت دفاع ، ضرورت های پیش رو در زمینه ارتقاء فرآیند قدرت سازی در سطح ملی و کاهش شکاف فناوری در حوزه های اولویت دار را از برنامه های اصلی خود ذکر کرد و گفت: مجموعه برنامه های وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم شده است و با در اختیار گرفتن شاخص های نسل چهارم فناوری اجرا می شود.

سردار دهقان، نخستین اقدام خود را پس از شروع کار در وزارت دفاع با توجه به شناخت نسبتا مناسب از وضعیت موجود این وزارتخانه راهبردی، دو برنامه بلند مدت و یکصد روزه خواند و گفت: برنامه یکصد روزه، کامل کردن طرح های دفاعی از پیش مانده است.

وی با اشاره به سرمایه های انسانی ارزنده موجود در وزارت دفاع و ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مسیر رشد و تعالی سازمانی گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کمترین تغییر را در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی  خواهد داشت.

سردار دهقان، آینده تحولات جاری در کشور مصر و ضرورت استقرار دموکراسی و اراده مردم را در این کشور  مهم خواند و افزود: رخدادهای تاسف بار در مصر نتیجه ای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشور نخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم بازگشتن ارتش به جایگاه قبلی خود به عنوان نهاد موازنه گر در تحولات این کشور گفت: تداوم روند موجود توسعه درگیری های داخلی و نهایتا اضمحلال اجتماعی و امنیتی در این کشور را به دنبال دارد.

سردار دهقان، دست نیافتن طرفین به راه حل های مبتنی بر گفتگو و توافق ملی را با توجه به جایگاه مصر در منطقه موجب توسعه بحران و تضعیف جبهه اسلام خواهی عنوان کرد و گفت: توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا و زمینه ساز حضور نیروهای فرامنطقه ای خواهد شد و در دراز مدت می تواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.

وزیر دفاع با ابراز تاسف در خصوص انفجار اخیر در لبنان که منجر به شهادت جمعی از مردم بی گناه این کشور شد، گفت: نشانه هایی از اجرای برنامه ای پیچیده و چند وجهی متاثر از تحولات سوریه برای ایجاد درگیری های فرقه ای، طائفه ای و مذهبی با هدف تضعیف جبهه مقاومت ضد اسرائیلی و ایجاد ناامنی در لبنان مشاهده می شود که نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر همه گروهها، اقوام و مذاهب است.

علی جنتی پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم آغاز کرد.

 دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و کارکنان این وزارتخانه هنگام ورود علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساختمان این وزارتخانه و دفتر کارش از وی استقبال کردند.

علی جنتی با اخذ234رای موافق از مجلس شورای اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم شد و از امروز فعالیت خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

.




تاریخ : شنبه 92/5/26 | 12:26 عصر | نویسنده : رهرو | نظر

  • paper | ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای
  • کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ