سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعه خشم

تظاهرات «جمعه خشم» طرفداران اخوان المسلمین مصر در شهرهای این کشور، با مقابله نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی به خاک و خون کشیده شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  خبرگزاری رویترز از قاهره ،‌ مسئولان امنیتی در مصر اعلام کردند در اعتراضات جمعه در قاهره حدود 50 نفر کشته شدند. 

هزاران نفر از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در اعتراض به حمله نیروهای امنیتی در سراسر این کشور تظاهرات کرده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از سازمان ملل متحد ، سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی قصد دارد هفته آینده برای شنیدن دیدگاهها در خصوص بحران این کشور و گفتگو درباره راه حل آن به قاهره سفر کند. 

این سازمان افزود :« تلاش برای آماده کردن برنامه کاری این سفر جریان دارد اما تردیدی نیست که آقای فلتمن قصد دارد با گروهی از مذاکره کنندگان از دولت و خارج از دولت مصر از جمله گروه اخوان المسلمین دیدار کند.»  

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره ، دولت مصر جمعه در اولین واکنش رسمی به درگیریهای موجود بین طرفداران گروه اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی مصر در چند روز گذشته در سراسر مصر اعلام کرد با «طرحی تروریستی از سازمان اخوان المسلمین بر ضد مصر» مواجه است. 




تاریخ : پنج شنبه 92/5/31 | 9:0 صبح | نویسنده : رهرو | نظر

اولین روز کاری وزیران دولت یازدهم

وزیران دولت یازدهم پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی از امروز نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر در کابینه آقای دکتر حسن روحانی آغاز کردند .
 


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛وزیر جدید نفت دولت یازدهم از ساعت 7 صبح با حضور دروزارت نفت نخستین روز کاری خود را آغاز کرد.

بیژن نامدار زنگنه در نخستین اقدام خود در یک پیام خبری که در شبکه اطلاع رسانی (شانا) هم منتشر شد بر ضرورت همدلی و هماهنگی همه دلسوزان وفعالان نفت برای پیشبرد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این وزارتخانه تاکید کرده است.

وزیر جدید نفت همچنین در حکمی با قدردانی از زحمات آقای نیکزاد رهبر مدیر کل سابق دفتر وزارتی وزارت نفت ، آقای کریم زمانی را به عنوان مدیر کل جدید دفتر وزارتی وزارت نفت منصوب کرد.

وی همچنین در حکم دیگر آقای محسن پاکنژاد را به عنوان سرپرست جدید اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.

آقای زنگنه همچنین امروز آقای منصور معظمی را به  سرپرستی معاونت بین الملل وزارت نفت منصوب کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ساعت7 صبح امروز با حضور در ساختمان شماره یک وزارت دفاع فعالیت کاری خود را به عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

سردار سرتیپ حسین دهقان با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حمایت خود را از بخش دفاعی کشور در قالب رای به وزیر دفاع اعلام کردند، گفت: این رای اعتماد پیام های روشن و تاثیرگذار داخلی و خارجی را در پی داشت.

وی با اشاره به تلاش های ارزنده سردار وحیدی در مدت تصدی مسئولیت وزارت دفاع ، ضرورت های پیش رو در زمینه ارتقاء فرآیند قدرت سازی در سطح ملی و کاهش شکاف فناوری در حوزه های اولویت دار را از برنامه های اصلی خود ذکر کرد و گفت: مجموعه برنامه های وزارت دفاع در شرایط جدید با رویکرد جهش فناورانه راهبردی تنظیم شده است و با در اختیار گرفتن شاخص های نسل چهارم فناوری اجرا می شود.

سردار دهقان، نخستین اقدام خود را پس از شروع کار در وزارت دفاع با توجه به شناخت نسبتا مناسب از وضعیت موجود این وزارتخانه راهبردی، دو برنامه بلند مدت و یکصد روزه خواند و گفت: برنامه یکصد روزه، کامل کردن طرح های دفاعی از پیش مانده است.

وی با اشاره به سرمایه های انسانی ارزنده موجود در وزارت دفاع و ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر از آن در مسیر رشد و تعالی سازمانی گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کمترین تغییر را در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی  خواهد داشت.

سردار دهقان، آینده تحولات جاری در کشور مصر و ضرورت استقرار دموکراسی و اراده مردم را در این کشور  مهم خواند و افزود: رخدادهای تاسف بار در مصر نتیجه ای جز تضعیف مستمر قدرت ملی در این کشور نخواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم بازگشتن ارتش به جایگاه قبلی خود به عنوان نهاد موازنه گر در تحولات این کشور گفت: تداوم روند موجود توسعه درگیری های داخلی و نهایتا اضمحلال اجتماعی و امنیتی در این کشور را به دنبال دارد.

سردار دهقان، دست نیافتن طرفین به راه حل های مبتنی بر گفتگو و توافق ملی را با توجه به جایگاه مصر در منطقه موجب توسعه بحران و تضعیف جبهه اسلام خواهی عنوان کرد و گفت: توسعه بی ثباتی در مصر و تصاعد ناامنی در منطقه، موجب شکل گیری حفره امنیتی در حوزه شمال آفریقا و زمینه ساز حضور نیروهای فرامنطقه ای خواهد شد و در دراز مدت می تواند موجب تغییر موازنه به نفع غرب و رژیم صهیونیستی شود.

وزیر دفاع با ابراز تاسف در خصوص انفجار اخیر در لبنان که منجر به شهادت جمعی از مردم بی گناه این کشور شد، گفت: نشانه هایی از اجرای برنامه ای پیچیده و چند وجهی متاثر از تحولات سوریه برای ایجاد درگیری های فرقه ای، طائفه ای و مذهبی با هدف تضعیف جبهه مقاومت ضد اسرائیلی و ایجاد ناامنی در لبنان مشاهده می شود که نیازمند توجه و هوشیاری بیشتر همه گروهها، اقوام و مذاهب است.

علی جنتی پس از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم آغاز کرد.

 دکتر سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان و کارکنان این وزارتخانه هنگام ورود علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساختمان این وزارتخانه و دفتر کارش از وی استقبال کردند.

علی جنتی با اخذ234رای موافق از مجلس شورای اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم شد و از امروز فعالیت خود را در این وزارتخانه آغاز کرد.

.

ادامه وزیر راه وشهرسازی کار خود را آغاز کرد

وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم امروز با استقبال آقای علی نیکزاد همتای قبلی خود وارد ساختمان وزارت شد و کار خود را آغاز کرد.

عباس آخوندی در ادامه در نشست شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی حضور یافت.

وزیر صنعت،معدن وتجارت از صبح امروز فعالیت خود را در ساختمان مرکزی وزارت صنعت،معدن وتجارت آغاز کرد.

در بدو ورود آقای محمدرضا نعمت زاده به وزارت صنعت،معدن وتجارت جمعی از معاونان و مدیران کل از وی استقبال کردند.

مراسم رسمی معارفه آقای نعمت زاده وتودیع آقای مهدی  غضنفری روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده توانست با کسب 199 رای موافق از مجلس شورای اسلامی  رای اعتماد بگیرد و به عنوان دومین وزیر صنعت،معدن وتجارت ، هدایت تولید وتجارت کشور رادر دست بگیرد.

استقبال از وزیر جدید نیرو و بدرقه آقای نامجو

ساعت 8 صبح امروز مدیران و کارکنان وزارت نیرو منتظر ورود وزیر جدید و استقبال از وی و بدرقه آقای مجید نامجو بودند.

وزرای جدید و قدیم وارد شدند و با همه همکاران و مدیران خوش و بش کردند و سپس در مقابل تمثال وزیر شهید نیرو، شهید عباسپور فاتحه خواندند.

آقای نامجو ، آقای چیت چیان را برای رفتن به دفتر وزارت  همراهی کرد و آقای چیت چیان وزیر جدید نیرو هم در میان استقبال همکاران و مدیران وزارت نیرو از زیر قرآن گذشت و یک جلد کلام خدا نیز به او هدیه شد تا رهسپار دفتر کارش شود.

حمید چیت چیان در حاشیه این مراسم به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: نیازمند همکاری همه مدیران کارشناسان و همکاران وزارت نیرو هستم.

وزیر جدید نیرو تاکید کرد: رضایت مردم و مقام معظم رهبری و توسعه و پیشرفت با همکاری همه عوامل وزارت نیرو محقق خواهد شد.

وی افزود: دستاوردهای صنعت آب و برق حاصل تلاش گروه زیادی از مدیران و کارکنان و صنعتگران پرتلاش بوده که به اینجا رسیده است و کارنامه درخشانی به جا گذاشته اند.

چیت چیان موفقیت های وزارت نیرو را حاصل دانش و علم و تلاش زیاد همکاران دانست و گفت : ‌آقای نامجو هم در این 4 سال زحمات زیادی متحمل شدند و خودم را نیازمند استفاده تجارب ایشان و مدیران قبلی می دانم.

وی با توجه به اینکه در دو سال اخیر مشاور ارشد آقای نامجو بوده است در پاسخ به این پرسش که آیا آقای نامجو هم مشاور ارشد شما خواهد شد ؟ گفت: به آقای نامجو می گویم نیاز به کمک همه همکاران دارم و حتی یک نفر نیست که بی نیاز به آن باشم و باید از تجربه آقای نامجو به طور احسن استفاده کنیم.

آقای نامجو نیز در حاشیه این استقبال به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: همه یک روز می آیند و یک روز می روند و من امروز کارم تمام شده است و می روم ، به آقای چیت چیان هم می گویم این روز برای شما هم هست.

وی از انتخاب آقای چیت چیان و رای بالای وی در مجلس ابراز خوشحالی کرد و گفت: آقای چیت چیان از بدنه وزارت نیرو انتخاب شده و آشنا به همه مسائل صنعت آب و برق است ، به همین دلیل هم اندیشی و همگرایی خوبی در وزارت نیرو وجود دارد تا ایشان به اهداف تعیین شده برسد.

نامجو افزود: آقای چیت چیان سرمایه خوبی در اختیار دارد و ایشان مرد استفاده از فرصت هاست.

وزیر نیروی سابق در پاسخ به این پرسش که امروز از وزارتخانه به کجا می روید ؟ گفت: جاهای زیادی است و هنوز تصمیم نگرفتم.

پرسیدم پس از اینجا به خانه می روید که گفت: "به خانه هم راهم نمی دهند" ، کار زیاد است ، یک جا را انتخاب و آغاز به کار می کنم.

برخی منابع در وزارت نیرو می گویند آقای نامجو به پژوهشگاه نیرو می رود.

همچنین وزیر امور خارجه پس از کسب رای اعتماد نمایندگان ملت در مجلس از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.مطلب...



تاریخ : شنبه 92/5/26 | 12:26 عصر | نویسنده : رهرو | نظر

عید شما مبارک

fetr کتاب مجموعه پیامک های مخصوص عید فطر 90 با فرمت جاوا

بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها

بدرود ای یاری گر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی

بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم و

 

هنوز رخت بر نبسته از رفتنت اندوهناک...

فرازهایی برگزیده از دعای وداع امام سجاد (ع) با ماه مبارک




تاریخ : جمعه 92/5/18 | 12:12 صبح | نویسنده : رهرو | نظر

تعداد اصلاح?طلب و اصولگرا درکابینه روحانی؟

به گزارش صابرنیوز اعتماد نوشت:

بیژن نامدار زنگنه، محمود حجتی و محمد علی نجفی و جعفر میلی منفرد، در کابینه سید محمد خاتمی حضور داشتند. علی ربیعی، وزیر پیشنهادی کار، رفاه و امور اجتماعی نیز مشاور سید محمد خاتمی بود.

محمدجواد ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز با سابقه ریاست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و هدایت تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در دوران خاتمی در ردیف اصلاح‌طلبان کابینه می‌گنجد که با این حساب این شش نفر را می‌توان اصلاح‌طلب‌ترین اعضای کابینه دانست. چیت چیان، واعظی و نعمت‌زاده وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و صنعت نیز در دولت سیدمحمد خاتمی در سمت معاون وزیر به فعالیت مشغول بودند که با این حساب عملا آنها را نیز می‌توان اصلاح‌طلب نامید.

 طیب‌نیا، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی نیز با عضویت در شورای پول و اعتبار در دولت خاتمی و عضویت در شورای پژوهشی نهاد ریاست‌جمهوری در همان دوران هم یکی از اعضای کابینه است که قرابتی با اصولگرایان ندارد.

 
هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت نیز تنها سابقه مشاور وزیر بهداشت دولت اول خاتمی را در کارنامه دارد که می‌توان او را یک فرد مستقل نامید.

 عباس آخوندی و نعمت‌زاده در  دولت دوم هاشمی بودند.  نعمت‌زاده در سال‌های بعد با نزدیکی به اصلاح‌طلبان و معاونت زنگنه در وزارت نفت دولت اصلاحات چهره‌یی به مراتب اصلاح‌طلب‌تر دارد.

 
رحمانی فضلی، مصطفی پورمحمدی، حسین دهقان و سید محمود علوی وزرای پیشنهادی کشور، دادگستری، دفاع و اطلاعات نیز به عنوان اصولگرایان کابینه دولت تدبیر و امید شناخته می‌شوند.



تاریخ : پنج شنبه 92/5/17 | 10:0 عصر | نویسنده : رهرو | نظر

نظر شما چیه!!!

آخرین عکس یادگاری دیشب حسن روحانی
 

 




تاریخ : دوشنبه 92/5/14 | 11:49 صبح | نویسنده : رهرو | نظر

بعد زهرا به جهان راز تو را چاه شنید

به جز از کعبه تو را زادگهى قابل نیست‏

عالم کون و مکان در عدمت کامل نیست‏

نقص و عصیان و عدم در تو ندارد راهى‏

هیچ جاهل به بقا در صف تو مایل نیست‏

  عارفان درس بلاغت ز تو آموخته‏اند

بحر جوشنده عرفان تو را ساحل نیست

  در عدالت مَثَل آتش و دستان عقیل‏

دادرس کز تو اطاعت نبرد عادل نیست‏

اى على، شیر خدا، فاتح باب خیبر

فتح دل‏هاى خداجوى، تو را مشکل نیست‏

به جهان یارترین یار تو را زهرا بود

در فراقش خوشى دهر تو را شامل نیست‏

بعد زهرا به جهان راز تو را چاه شنید

گرچه او رفت ولى از غم تو غافل نیست‏

لاله رویید به محراب و سرت خونین شد

قاتلت را به جز از خشم خدا حاصل نیست‏

در جوار حرمت کاش مرا منزل بود

اى دریغا سفرم کوى تو را قابل نیست

 




تاریخ : سه شنبه 92/5/8 | 9:57 عصر | نویسنده : رهرو | نظر

بیشتر بدانیم

مونت‏گمرى انگلیسى: [قرآن وقتى تلاوت مى‏شود گویى از قلب بیرون مى‏آید و سپس به قلب نفوذ مى‏کند.]


دانشمند فرانسوى ربوا:[قرآن منطق و زیبایى دارد، به زور به کسى تحمیل نمى‏شود بلکه لطیف است و در مقام اقناع به نیروى منطق مجهز است.]


دانشمند انگلیسى سرویلیام موئیس: [قرآن کریم آکنده از دلایل منطقى، علمى، قضایى، حقوقى، مدنى و مهم‏تر از همه لطافت است. که در کتب آسمانى بى نظیر است.]


دانشمند ایتالیایى مایل آنجلو:[قرآن با طراوت و منطق است و برخلاف تعالیم مسیحیت، قرآن انسان را موجودى شریف و با شخصیت مى‏داند نه موجودى کثیف و ذاتاً آلوده.]


نویسنده بلند آوازه روسیه تولستوى:[هر کسى بخواهد سادگى پیام الاهى بى پیرایگى اسلام و عظمت کلام و طراوت سخن را در یابد، قرآن بخواند.]


دانشمند اسکاتلندى توماس کارلایل: [قرآن تنها کتاب بلیغ همه اعصار است.]


ادیب اسکاتلندى راکستون: [سالیان دراز در جست و جوى حقیقت بودم، آن را در اسلام و قرآن یافتم.]


دانشمند وخاورشناس شهیر آلمانى تئودور نولدکه: [قرآن بامنطق علمى و روش اطمینان بخش و قانع کننده‏اى که دارد دل‏هاى شنوندگان خود را به سوى خویش توجه داده است.]


دانشمندفرانسوى سدیو: [در قرآن که اوج زیبایى سخن‏ها است، چیزى از مقررات اجتماعى فروگذارى نشده است.]


ریاضى دان، شاعر و نویسنده بلند آوازه آلمانى یوهان ولفگانگ فون گوته: [قرآن اثرى است سترگ که به واسطه سنگینى عبادات آن در آغاز خواننده را مخیر و سپس مفتون جاذبه خود مى‏کند و بالاخره انسان بى‏اختیار مجذوب زیبایى‏هاى بى‏پایان آن مى‏گردد.]


محقق امریکایى ویل دورانت: [در قرآن قانون و اخلاق و بسیارى از اصول و مبانى یک سان آمده است. در قرآن اگر از دین صحبت مى‏کند، از دنیا چشم نمى‏پوشد.]


فیزیکدان شهیر قرن بیستم آلبرت اینشتین: [قرآن کتاب جبر یا هندسه یا حساب نیست، بلکه مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه راست، راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند، هدایت مى‏کنند.]


خاورشناس مشهور آلمانى ژوزف هوردوویچ: [قرآن عامل بسیار شگرفى در بالا بردن فکر مسلمانان بود و باعث شد آنان به تحقیقات علمى و پدید آوردن اندیشه پیش از ما غربیان حرکت کنند.]


دانشور اسکاتلندى رابرتسون: [قرآن مقدس در مسائلى همچون دورویى، کینه، تکبر، غرور، بى عدالتى و غیره بسیار سختگیر و در مورد صفات نیک مانند صبر، حق‏شناسى صداقت، جدیت و... بسیار مُصرّ و جدى است و خواندن آن بسیار دلنشین و داراى جذبه‏اى فرا زمینى است.]


ادیب، شاعر و منتقد مشهور انگلیسى کرنیکو: [قرآن برادر کوچکى دارد به نام نهج البلاغه، آیا براى کسى امکان دارد که مانند آن بیاورد تا ما را مجال گفت و گو در امکان آوردن بلاغتى نظیر بلاغت قرآن کریم باشد.]


ناگفته پیداست درک جذابیت قرآن به دانشمندان اختصاص ندارد. مردم عادى نیز در حد خویش زیبایى و جاذبه این کتاب مقدس را درک مى‏کنند. استاد امین ریحانى در نامه‏اى به علامه شیخ حسین کاشف الغطاء مى‏نویسد: [شما مى‏گویید قرآن اعجازگر است؛ و این صحیح است. بنده در لندن و نیویورک اقامت داشتم، خصوصاً درلندن، در میدانچه‏اى خانه گرفته بودم که از چهار طرف تا چندین طبقه خانه‏ها به صورت استوانه‏اى روبه روى هم بودند و من صبح‏ها که شلوغ بود، به قرآن پناه مى‏آوردم و تلاوت مى‏کردم؛ و خداوند صوت حزین و دلنشینى به من داده بود و آیات الاهى را در آن دیار با صداى آهنگین مى‏خواندم و پنجره اتاقم در طبقه‏اى از طبقات به بیرون باز بود. همسایگانم در آن میدانچه و منازل اطراف از نغمه دلرباى قرآن از خود بى خود شده و عقل از سرشان به در مى‏رود. لذا بعد از چند روز متوجه شدم، هنگام تلاوت با طراوت آیات الاهى، سکوتى عجیب در اطرافم روى مى‏دهد. روزى وسط تلاوت خویش به کنار پنجره آمدم و به بیرون نگریستم، مشاهده کردم که اغلب مردها و زن‏ها دم پنجره و یا خم شده به بیرون هستند و با تأمل و سکوت به تلاوت من گوش مى‏کردند.]


جالب است بدانیم که تقارن‏هاى زیبایى در قرآن موجود است؛ براى مثال:


1. کلمه علم 811 بار در قرآن آمده و کلمه ایمان هم 811 بار.


2. واژه حیات 145 بار در قرآن آمده و واژه موت نیز 145 بار.


3. کلمه دنیا 115 بار در قرآن آمده و واژه آخرت هم 115بار.


4. واژه شیطان 88 بار در قرآن آمده و واژه ملائکه نیز 88 بار.


5. کلمه شهر(ماه) 12 بار و واژه یوم(روز) 365 بار در قرآن به کار رفته است.


قرآن کریم اساس قانون و قانون اساسى و سنگ زیربناى تمدن اسلامى حقیقى و واقعى است. صاحب نظران و محققان بى‏غرضِ بیگانه نیز در یافته‏اند که بلاغت قران بى‏نظیر، طراوت آیاتش شورانگیز و تلاوتش دل‏انگیز است.

(پرسمان)

 




تاریخ : شنبه 92/5/5 | 10:0 صبح | نویسنده : رهرو | نظر

طراوت تلاوت

 

قرآن کتابى است که در کم‏تر از ربع قرن قبایل پراکنده و صحرانشین و در بند مثلث شراب و شهوت و شمشیر را به تعیین کننده‏ترین مردان سرنوشت جهان تبدیل مى‏کند و در کم‏تر از یک قرن فرهنگى نو و انقلابى در تمدن بشرى مى‏آفریند. قرآن کتابى است که با نام [خدا] آغاز مى‏شود و با نام [مردم] پایان مى‏یابد. آغاز آن نام خدا و بسم الله است و آخرین کلمه‏اش [ناس]. در این کتاب آسمانى نام بیش از 70 سوره از مسائل انسانى گرفته شده است و بیش از 30 سوره به مسائل مادى مى‏پردازد. قرآن کتاب زندگى است و دراوخانه تمام دردهاى انسان حضرت امیرالمؤمنین على(ع) مى‏فرماید:[اِسْتَشْفوا بنوره؛ بانور قرآنى خود را شفا دهید.]

گلادستون، نخست وزیر یهودى مسلک دستگاه استعمار انگلیس، خشمگینانه به اهمیت قرآن در بین مسلمانان اشاره مى‏کند و در حالى که قرآن را بر تریبون مجلس انگلیس مى‏کوبد، مى‏گوید: [تا این کتاب در میان مسلمانان باشد، امنیت و اطاعت سرزمین‏هاى مسلمان نشین در برابر استعمار انگلیس محال است.]

هجویرى در کشف المحجوب مى‏نویسد: [طبع از خواندن آن ملول نگردد.] یکى از جنبه‏هاى قرآن طراوت همیشگى است. آیات الاهى به گونه‏اى است که انسان در تلاوت آن احساس خستگى نمى‏کند.

بارتلمى سنت هیلر فرانسوى مى‏نویسد: [زیبایى ظاهرى و باطنى وعظمت معنوى قرآن کریم و انسجام الفاظ آن بیانگر تازگى افکار آن براى همه زمان‏هاست.] جرینه فرانسوى نیز مى‏گوید:[در قرآن کریم هیچ چیزى از طبیعیات، بهداشت، طب و قوانین اجتماعى فروگذارى نشده، لذا مسلمان شدم.]

زیبایى ظاهرى وعمق معانى این کتاب مقدس سبب شده است دانشمندان و ادیبان جهان آن را بستایند و مردم را به مطالعه آن فراخوانند؛ براى نمونه، یاد کرد بخشى از گفتار دانشوران فرهیخته سودمند مى‏نماید:

 

ادامه دارد!!!!!!! 

(پرسمان)

 




تاریخ : شنبه 92/5/5 | 10:0 صبح | نویسنده : رهرو | نظر
       

  • paper | ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای
  • کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ