سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عرفانهای نوظهور

 

نقدی بر عرفانهای نوظهور(فرقه شیطان پرستی)

تاریخ آکنده از جریانها وفرقه هایی است که آدمان را به نام هدایت به تباهی کشیده اند وانحرافات گسترده ی اعتقادی،اخلاقی ورفتاری را دامن زده اند.

شیطان پرستی نمونه دیگر این فرقه سازی است که تحت حمایت بیکانگان مرزهای اخلاقی ودینی رادر غرب درهم شکسته وسپس به کشورهای شرقی، از جمله ایران رسیده است.مطابق اسناد موجود یکی از اهداف کلان گروههای شیطان پرستی،ترویج بی هویتی است.بی شک راهکار مقابله ومصون سازی در مقابل حربه های تبلیغی شیطانی،گرایش وپیوند با دین است.

شیطان پرستی عصر جدیداز قرن 19 میلادی شروع شده است.در اوایل قرن نوزدهم برخی از اشراف انگلستان که عضو گروه فراماسومری بودند به رهبری سر فرانسیس دش وود،گروه شیطان پرستان به نام "باشگاه آتش جهنم" رادر شهرلندن تاسیس نمودند.از آن پس اندن مرکز اصلی شیطان پرستان اروپا گردید.

پیشینه شیطان گرایی

شیطان گرایی به سده های نخستین زندگی بشر بر می گردد.تقدیس وستایش حیوانات وگیاهان(توتم پرستی)واشیای بی جان(فتیش)

همچون زمین،آسمان ورعد وبرق و نیزپرستش روح نیاکان وبزرگان همراه با دلجویی از موجودات ماورایی مانند شیطان وجن،

میان آیین های باستانی رواج داشته است.شاید بتوان گفت آنچه بر شیطان گرایی تا روزگار ما استمرار بخشیده،تحرکات قوم بنی اسرائیل

وسرگردانی آنها در مصر،بابل وبین النهرینومناطق شمالی وشرق آفریقا بوده است که زمینه ساز ترویج گرایش های انحرافی در برابر تعالیم انبیای الهی بوده اند.از جمله اموری که در دوران انحراف به مرور زمان قوت بیشتری گرفت وبا تحریف تورات وانجیل رسمیت یافت،این بود که رفتن به سمت علم ودانایی عملی ضد دین وشیطانی پنداشته شده وشیطان به صورت مظهر خرد در آمد! این نوع تفکرات تحریف شده عهدین سبب بروز ورشد تفکر شیطان گرایی گردید وپنداشته شد شیطان قدرتی است که می تواند در برابر قدرت خدا قرار گیرد وپیروی از شیطان به نوعی حرکت مقابله با مسیحیت را به وجود آورد وضدیت با مسیح به طور رسمی با شیطان گرایی رقم خورد.آنچه امروز نیز شیطان پرستی مدرن نام گرفته ریشه در گرایشهای انحرافی سده های اولیه دارد که به مرور وهدایت یهودیان،شرایط جدید امروزی را به خود گرفته است




تاریخ : چهارشنبه 91/6/1 | 11:24 صبح | نویسنده : رهرو | نظر

  • paper | ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای
  • کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ