سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روانشناسی(غلبه بر تنبلی)

 

  21 روش سودمند برای غلبه برتنبلی وانجام کار بیشتر در زمان کمتر:

 

این اصول ومقررات را آنقدر مرور وتکرار کنید که جزئی از تفکر وعمل شما شوند وآینده ی شما را تضمین کنند.

)سفره را بچینید(میز را اماده کنید):تصمیم بگیرید که دقیقا چه می خواهید.وضوح هدف ضروری می باشد قبل از آغاز اهداف خود را بنویسید. 

2)برای هرروز خود از قبل برنامه ریزی کنید:افکارتان را روی کاغذ منتقل کنید هر دقیقه ایی را که صرف برنامه ریزی می کنید موجب 5 یا 10 دقیقه صرفه جویی زمان در حین کار کرددن می شود.

  )قانون 20/80 را در مورد هر عملی به کار بندید:بیست در صد فعالیت های شما عامل 80 در صد نتایج شما هستند.همیشه تلاشهای خود را برروی 20 درصد کارهای بالایی قرار دهید.

4)پیامد کارهای خود را در نظر داشته باشید:مهمترین وظایف واولویتهای شما آنهایی هستند که جدی ترین پیامدهای منفی یا مثبت را در زندگی شما خواهند داشت.

5)شیوه ی ABCDEرا همواره به کار ببرید:قبل از آغاز کار وبرطبق لیست،چند دقیقه ایی را صرف سازماندهی موارد موجود در لیست براساس ارزش واولویت آنها بکنید تااز آغازدکار با مهمترین فعالیت خود وطمئن شوید.

6)بر روی کارهای مهم‏ وکلیدی خود تمرکز کنید:به شناسایی وتعیین نتایجی که شما به طور مثبت وقطعی باید به آنها برسید تا بتوانید کار خود را به خوبی انجام دهید ،بپردازید وتمام طول روز را روی آنها کار کنید.

7)از قانون ضروری ترین کارها استفاده کنید:هرگز وقت کافی برای انجام همه ی کارها نخواهید داشتولی همیشه وقت کافی برای انجام مهمترین کارهایتان دارید آن کارهای مهم چیست؟

8)قبل ازآغاز کار مقدمات آنرا فراهم کنید:آماده سازی مناسب قبل از آغاز کار ،از بروز عملکرد ضعیف جلوگیری می کند.

9)دانش ومهار ت خود را افزایش دهید:هر چه ئانش ومهارت شما در کارهای کلیدی بیشتر شود،سرعت شما آغاز وبه نتیجه رسیدن آنها بیشتر می شود.

10)استعداد های ویژه خود را تقویت کنید:دقیقان مشخص کنید که در چه کارهایی بسیار خوب هستید یا می توانید باشید وخود را کاملا وقف انجام بسیار عالی این دسته ازکارهای ویژه بکنید.

11)محدودیت های کلیدی خود را شناسایی کنید:گلوگاه داخلی وخارجی را تعیین کننده ی سرعت دستیابی شما به مهمترین اهدافتان هستند ،شناسایی کرده وبرحذف آنها تمرکز کنید.

12)هربار فقط با بشکه ی بعدی برو:شما می توانید بزرگترین وپیچیده ترین کار خود را با موفقیت انجام دهید به شرط آنکه مرحله به مرحله پیش بروید.

13)خود را تحت فشار قرار دهید:تصور کنید که مجبورید شهر را به مدت یک ماه ترک کنید وبه گونه ایی کار کنید که انگار مجبورید تمامی کارهای خود را قبل از رفتن تکمیل کنید.

14)نیروهای فردی خود را به حداکثر برسانید:اوقاتی از روز که در آن بیشترین انرژی جسمانی وذهنی را دارید شناسایی ومهمترین ومشکل ترین کارهای خود را دراین دوره ها قرار دهید.زمان زیادی را به استراحت اختصاص دهید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

15)خود را تشویق به کار کردن کنید:مشوق اصلی خودتان باشید،همیشه خوشبین وصادق باشید.

16)تنبلی خلاقانه را تمرین کنید:از آنجا که شما نمی توانید همه ی کارها راانجام دهید یاد بگیرید که آگاهانه کارهای کم ارزش را کنار گذاشته تا وقت کافی برای اندک کارهای مهم داشته باشید.

17)مشکل ترین کارتان را ابتدا انجام دهید.

18)کار خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید وسپس آنها را یک به یک انجام دهید.

19)بزش بزرگی از زمان ایجاد کنید:کارهای روزانه خود را حول حوش برش های بزرگی از زمان که در آنها قادر به تمرکز بر روی مهمترین کارهایتان هستید ،سازماندهی کنید.

20)سرعت کار را بالا ببریدکارهای مهم وکلیدی خود را سریع انجام دهید.

21)کارتان را یک به یک انجام دهید:اولویت های شغلی خود را مشخص کنید وسپس بدون وقفه شروع به عمل کنید عزم خود را جزم وهر روز به همین طریق عمل کنید تا عادت کنید .وقتی این اصول 21 گانه به جزئی از شخصیت شما تبدیل شود ، آینده ی روشنی در پیش خواهید داشتةاز همین حالا شروع کنید .قورباغه خود را قورت دهید !

                                                 (قورباغه را قورت بده ،نویسنده : برایان تریسی،مترجم:شهرام رهبر آزاد




تاریخ : چهارشنبه 91/6/1 | 11:36 صبح | نویسنده : رهرو | نظر

  • paper | ایکس باکس | قالب بلاگ اسکای
  • کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

    کدهای جاوا وبلاگ

    قالب وبلاگ