یکی از ابزارهای کهن و قدیمی شیطان استفاده از ابزار بدلسازی و نسخة بدل حقایق است. افرادی که بخشی از حقایق را میفهمند نه کلّ آن را به همان اندازه حقیقت را پذیرفته و از بقیّهاش بیخبر میماند یا با توجّه به کم اطّلاعی نسبت به بقیّة موضوع موضعگیری میکند. جریانهای مدّعیان نبوّت، امامت، مهدویّت و معنویّت در طول قرنها آدمیان بسیاری را به خود مشغول ساخته و آنها را یا از مسیر حق و حقیقت خارج ساختهاند یا حتّی در موارد متعدّد به ورطة هلاکت انداختهاند.
مدّعیان معاصر
در سالهای اخیر، رواج پدیدة اوهام و خرافه، رونق بازار عرفانهای مجازی و معنویّتهای فانتزی، گسترش طریقتهای منهای شریعت، رشد شبهعرفانهای ژلهای با رنگ و بوی شهوت، شهرت و ثروت و گرمی بازار مکّارة مدّعیان دروغین به ویژه متمهّدان و مدّعیان دروغین مهدویّت رشد فزاینده و نگران کنندهای یافته است.
باید اذعان نمود که این روند، مختص به ایران یا کشورهای اسلامی نیست بلکه گرایش به معنویّتهای مجازی در مغرب زمین نیز، رونق گرفته است؛ زیرا معنویّت، گمشدة دنیای معاصر است. واقعیّتی به نام خلأ معنویّت، به رغم احساس شدید تشنگی انسان معاصر به حقایق ماورای طبیعت، همدست قدرتهای سیاستپیشه را برای بهره برداری از این خلأ باز مینهد و هم تشبّث به هر حشیش یا سیراب شدن با هر سرابی را برای این انسان حیران توجیه میکند.
توصیف و تعریف هنر از نگاه مقام معظم رهبری
توصیف هنر
هنر، عزیز و والاست، هنر، جاودانه است. هنر، عمومی و جهانی است و به قطعهای از زمین و زمان منحصر نمیشود.[1 ]
هنر، حقیقتی بسیار فاخر و عطیهای از جانب پروردگار است که مانند هر موهبت دیگر الهی، مسئولیتها و تکالیفی را برای صاحب آن به همراه میآورد.[2
هنر متعهد
هنرمند علاوه بر تکالیف ذاتی انسان، به علت ویژگیهای بسیار ممتاز هنر، باید در خصوص قالب و مضمون آثار خود نیز احساس تعهد کند.[3]
هنر دینی
هنر دینی آن است که معارفی را که ادیان الهی و کاملتر از همه، دین مبین اسلام با هدف سعادت حقیقی بشر، به دنبال ترویج آن بودهاند، در جوامع انسانی منتشر کند و در افکار بشر، ماندگار و جاودانه سازد.[4]
در هنر دینی، الزامی به استفاده از واژگان یا نمادهای مذهبی نیست، بلکه ترویج هنرمندانه مقولاتی نظیر عدالت، حقوق انسانی و مسائل اخلاقی و پرهیز از ابتذال و استحاله هویت انسان و جامعه، میتواند نمونههای خوبی از هنر دینی باشد.[5]
ویژگیهای فرد مضطرب :
در کتاب مختصر روان پزشکی، پیرامون خصایص شخص مضطرب آمده است که فرد همواره سر چیزهای جزئی غصه بیهوده می خورد تا نیمه راه به استقبال مشکلات می رود و با نگرانی مسائل و مشکلات را که در راهند پیش بینی می کند. همیشه پیش از وقوع حادثه نگران است. در مورد خود و هر چیز دیگر دچار تنش، دلشوره و نگرانی است و پیوسته نیازمند است که به او اطمینان خاطر بدهند. [1] . پورافکاری، 1371 ، ص 476
21 روش سودمند برای غلبه برتنبلی وانجام کار بیشتر در زمان کمتر:
این اصول ومقررات را آنقدر مرور وتکرار کنید که جزئی از تفکر وعمل شما شوند وآینده ی شما را تضمین کنند.
2)برای هرروز خود از قبل برنامه ریزی کنید:افکارتان را روی کاغذ منتقل کنید هر دقیقه ایی را که صرف برنامه ریزی می کنید موجب 5 یا 10 دقیقه صرفه جویی زمان در حین کار کرددن می شود.
)قانون 20/80 را در مورد هر عملی به کار بندید:بیست در صد فعالیت های شما عامل 80 در صد نتایج شما هستند.همیشه تلاشهای خود را برروی 20 درصد کارهای بالایی قرار دهید.
4)پیامد کارهای خود را در نظر داشته باشید:مهمترین وظایف واولویتهای شما آنهایی هستند که جدی ترین پیامدهای منفی یا مثبت را در زندگی شما خواهند داشت.
• دعاى یک خانوم:?
دعاى یک خانوم:? خدایا! به من عشق بده تا همسرم را دوست بدارم صبر بده تاتحملش کنم اما قدرت نده که میزنم لحش میکنم...
• ادبیات آقایون هنگام زمین خوردن خانم ها:
ادبیات آقایون هنگام زمین خوردن خانم ها: دوران نامزدی: الهی بمیرم چیزیت که نشد؟ 1سال بعد ازدواج: عزیزم،بیشتر مواظب باش! 3سال بعد: مگه کوری؟جلو پاتو نگاه کن! 5سال بعد: آخیش،دلم خنک شد...
• احمد: مامان! اجازه میدهی بروم با اکبر بازی کنم؟
احمد: مامان! اجازه میدهی بروم با اکبر بازی کنم؟ مادر: نه پسرم، اکبر بچه خوبی نیست. آدم باید همیشه با دوست بهتر از خودش بازی کند. احمد: پس اجازه بدهید اکبر بیاید با من بازی کند!!...
بجای آنکه به تاریکی لعنت فرستید، یک شمع روشن کنید...
باراک اوباما هستم. برنده جایزه صلح نوبل. از سال اول دبیرستان در آزمونهای کانون شرکت میکردم
نقدی بر عرفانهای نوظهور(فرقه شیطان پرستی)
تاریخ آکنده از جریانها وفرقه هایی است که آدمان را به نام هدایت به تباهی کشیده اند وانحرافات گسترده ی اعتقادی،اخلاقی ورفتاری را دامن زده اند.
شیطان پرستی نمونه دیگر این فرقه سازی است که تحت حمایت بیکانگان مرزهای اخلاقی ودینی رادر غرب درهم شکسته وسپس به کشورهای شرقی، از جمله ایران رسیده است.مطابق اسناد موجود یکی از اهداف کلان گروههای شیطان پرستی،ترویج بی هویتی است.بی شک راهکار مقابله ومصون سازی در مقابل حربه های تبلیغی شیطانی،گرایش وپیوند با دین است.
شیطان پرستی عصر جدیداز قرن 19 میلادی شروع شده است.در اوایل قرن نوزدهم برخی از اشراف انگلستان که عضو گروه فراماسومری بودند به رهبری سر فرانسیس دش وود،گروه شیطان پرستان به نام "باشگاه آتش جهنم" رادر شهرلندن تاسیس نمودند.از آن پس اندن مرکز اصلی شیطان پرستان اروپا گردید.
پیشینه شیطان گرایی
شیطان گرایی به سده های نخستین زندگی بشر بر می گردد.تقدیس وستایش حیوانات وگیاهان(توتم پرستی)واشیای بی جان(فتیش)
همچون زمین،آسمان ورعد وبرق و نیزپرستش روح نیاکان وبزرگان همراه با دلجویی از موجودات ماورایی مانند شیطان وجن،
میان آیین های باستانی رواج داشته است.شاید بتوان گفت آنچه بر شیطان گرایی تا روزگار ما استمرار بخشیده،تحرکات قوم بنی اسرائیل
وسرگردانی آنها در مصر،بابل وبین النهرینومناطق شمالی وشرق آفریقا بوده است که زمینه ساز ترویج گرایش های انحرافی در برابر تعالیم انبیای الهی بوده اند.از جمله اموری که در دوران انحراف به مرور زمان قوت بیشتری گرفت وبا تحریف تورات وانجیل رسمیت یافت،این بود که رفتن به سمت علم ودانایی عملی ضد دین وشیطانی پنداشته شده وشیطان به صورت مظهر خرد در آمد! این نوع تفکرات تحریف شده عهدین سبب بروز ورشد تفکر شیطان گرایی گردید وپنداشته شد شیطان قدرتی است که می تواند در برابر قدرت خدا قرار گیرد وپیروی از شیطان به نوعی حرکت مقابله با مسیحیت را به وجود آورد وضدیت با مسیح به طور رسمی با شیطان گرایی رقم خورد.آنچه امروز نیز شیطان پرستی مدرن نام گرفته ریشه در گرایشهای انحرافی سده های اولیه دارد که به مرور وهدایت یهودیان،شرایط جدید امروزی را به خود گرفته است
.: Weblog Themes By Pichak :.